De leukste reizen voor de beste deals!



Regels & Voorwaarden

Algemene Voorwaarden en reisvoorwaarden Reizendeals
Reizendeals is onderdeel van Reizendeal. Indien je een boeking bij Reizendeals maakt en/of een deal aankoopt, betekent dit dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden en reisvoorwaarden van Reizendeals. Het is daarom belangrijk dat je deze voorwaarden goed hebt gelezen alvorens de boeking te maken en/of de deal af te nemen. Reizendeals gaat ervan uit dat je naast de algemene voorwaarden en de reisvoorwaarden ook op de hoogte bent van de voorwaarden van de vervoersmaatschappij. Daarnaast is Reizendeals volledig verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de gehele reis. Hier lees je de EU-rechten die voor pakketreizen gelden.

1. Definities:
De definities en termen die in deze voorwaarden worden genoemd, staan hieronder uitgelegd: Website: ons platform (Reizendeals.nl): de (mobiele) website, arrangementen en onze diensten.
Consument: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Jij: jij, nadat jij je als consument hebt geregistreerd op onze website en met je gebruikersaccount een deal kunt aankopen op onze site.

Wij:
Reizendeals
J.P. Coenstraat 7 (geen bezoekadres)
2595WP Den Haag
Telefoonnummer: 0900-1491

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag:
10:00 uur - 12:00 uur
13:00 uur - 16:00 uur.

Per e-mail zijn wij 24-uur per dag te bereiken.
E-mailadres: info@reizendeals.nl

Kvk-nummer: 59152311
Btw-nummer: NL001722066B42

2. Gebruikersvoorwaarden:
1. Vanaf 18 jaar mag je een account aanmaken op onze website. Zorg er voor dat je alle gevraagde gegevens correct invult. De verstrekte gegevens bij het aanmaken van je account dienen naar waarheid ingevuld te worden. Als de gegevens onjuist zijn dan kunnen wij jou vragen dit te bewijzen.
2. Je kunt inloggen met de gegevens in je account.
3. Wij adviseren je om je inloggegevens geheim te houden en niet met anderen te delen. Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor het gebruik van je gebruikersaccount en de deals welke worden aangekocht vanaf jouw account. Je bent verplicht om als houder van het account de deal aan ons te betalen. Indien iemand anders vanaf jouw account een deal heeft aangekocht ben jij als houder verantwoordelijk voor de betaling aan ons. Een gebruikersaccount is persoonlijk. Je telefoon, tablet of bijvoorbeeld laptop met een ander delen terwijl je ingelogd bent op onze site, kan betekenen dat een ander een deal aankoopt die jij als houder van het gebruikersaccount verplicht bent te betalen.
4. Indien je van mening bent dat er identiteitsdiefstal of misbruik van persoonsgegevens heeft plaatsgevonden op jouw account, verzoeken wij je dit direct te melden bij Reizendeals. Wij kunnen de deal alleen kosteloos annuleren indien jij kunt aantonen dat identiteitsdiefstal of misbruik van persoonsgegevens heeft plaats gevonden.

3. Privacy beleid: 
1. Alle informatie over de privacy kun je terugvinden op onze website onder Privacy Policy. Heb je vragen over ons privacy beleid, kijk dan voor meer informatie op onze website onder Privacy Policy of stuur een e-mail naar info@reizendeals.nl.
2. Jij kunt altijd veilig een deal kopen op onze website. Wanneer wij het vermoeden hebben van manipulatie, misbruik of fraude tijdens of na aankoop van onze deals, ondernemen wij hier direct actie op. 
3. Voor het boeken van een reis, het aanvragen van informatie of het lid worden van de nieuwsbrief heeft Reizendeals jouw gegevens nodig. Jouw gegevens worden met zorg door Reizendeals behandeld. Jouw persoonlijke gegevens worden alleen met externe partijen gedeeld die betrokken zijn bij het uitvoeren van jouw deal. Je gegevens worden niet aan derden verstrekt of doorverkocht.

4. Het aanbod van de deals:
1. Wij boeken zelf jouw gehele pakketreis. Deze wordt niet geboekt door andere reisorganisaties.
2. Wij proberen een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving in de aangeboden deal te vermelden op onze website. Eventuele fouten of vergissingen in de omschrijving van de aangeboden deal of getoonde afbeeldingen, zijn niet bindend en leiden niet tot aansprakelijkheid voor ons.
3. Alle informatie en kosten die samenhangen met het kopen van een deal vind je terug op onze website bij de aangeboden deal. Hier staan ook de extra kosten vermeld indien je eventueel extra opties wenst bij te boeken.
4. Indien je het hoogste bod hebt geplaatst ben je verplicht de aangeboden pakketreis in de deal af te nemen. De geboden prijs is per persoon op basis van twee reizigers. Als je alleen wilt reizen, dan geldt er toeslag, afhankelijk van de datum en tijd van vertrek. Neem hiervoor contact op met Reizendeals. Dit geldt ook voor het aanbod voor pakketreizen met vaste prijzen.
5. De reiziger heeft geen wettelijk recht om de reisovereenkomst van de pakketreis te herroepen. Het herroepingsrecht waarbij reizigers binnen 24 uur na de reservering de reisovereenkomst kosteloos kunnen herroepen, zal in elke aanbieding van Reizendeals worden uitgesloten middels de term ‘definitieve boeking’. Daarnaast geldt voor elke aankoop van een pakketreis de richtlijn EU2015/2302.
6. Voor aanbod dat bestaat uit een pakketreis: een combinatie van vervoer, verblijf en/of excursie of andere toeristische dienst waarin een bepaalde datum en of tijd is overeengekomen, geldt geen herroepingsrecht.
7. Bij annuleringen hanteert Reizendeals de annuleringsvoorwaarden. Meer informatie over de annuleringskosten tref je aan in artikel 12.
8. Voordat je een bod plaatst kun je de beschikbare vertrekdatum in de beschikbaarheidskalender terugvinden. Je kiest altijd zelf jouw vertrekdatum voordat je een bod plaatst. Houdt er rekening mee dat de aangeboden vertrekdatum in de beschikbaarheidskalender op basis van beschikbaarheid is. Wij wijzigen regelmatig de datums in de beschikbaarheidskalender. Hierop kan geen aanspraak verleend worden. Mocht de deal tijdens jouw aanschaf en het reserveren offline gehaald zijn, neem dan contact met ons op voor de beschikbare vertrekdatum.
9. Indien je het hoogste bod hebt geplaatst ontvang je van ons per email de reserveringsbevestiging met de door jou gekozen vertrekdatum, de reserveringsafdeling gaat dan aan de slag met jouw reservering.
10. Je dient jouw deal binnen 5 dagen te betalen na het plaatsen van het hoogste bod. Hierna ontvang je van ons een formulier om jouw reis te personaliseren, het is verplicht om dit formulier in te vullen binnen 5 dagen na het plaatsen van het hoogste bod. (Je kunt dan bijvoorbeeld extra reizigers bijboeken of extra opties bijboeken).
11.  Indien jouw vertrekdatum binnen 10 weken plaatsvindt dien je de betaling binnen 24 uur te voldoen, ook dien je dan binnen 24 uur, na het plaatsen van het hoogste bod, het formulier om jouw reis te personaliseren in te vullen.
12. Het is mogelijk om extra opties bij te boeken bij jouw reis tijdens het invullen van het formulier zodat je jouw reis kunt personaliseren. De tarieven staan vermeld in de desbetreffende deal. Indien je extra opties bijboekt in dit formulier is het niet meer mogelijk om deze achteraf te annuleren.
13. Het aanbod van Reizendeals is vrijblijvend. Reizendeals kan zo nodig het aanbod, ook nog na jouw aanvaarding van het aanbod en eventuele bevestiging daarvan door hem, herroepen. Reizendeals moet de herroeping zo spoedig mogelijk doen, maar in ieder geval binnen 48 uur na de dag van aanvaarding onder opgaaf van redenen. Als je het aanbod in het weekend aanvaardt, vangt de termijn voor herroeping door Reizendeals aan op zondagavond middernacht, tenzij deze gevolgd wordt door een algemeen erkende feestdag in welk geval de termijn aanvangt om middernacht van de laatste feestdag.

5. Betaling:
1. Boeken, reissom en betalen:
Op het moment dat je een deal aankoopt (dus een pakketreis aankoopt), wordt dit beschouwd als een definitieve overeenkomst welke gesloten is en dat betekent dat jij als houder van dat gebruikersaccount verplicht bent om de deal aan Reizendeals te betalen. Bij wijzigingen en/of annuleringen zijn er altijd kosten aan verbonden. Ook een boeking op aanvraag beschouwt Reizendeals als een definitieve boeking. Alle gepubliceerde reissommen gelden per persoon op basis van twee personen. Indien je alleen wilt reizen geldt hiervoor een éénpersoonstoeslag (tenzij anders vermeld) en omvatten alleen de diensten en voorzieningen zoals omschreven in het gepubliceerde arrangement of de uitgebrachte offerte. Genoemde reissommen zijn gebaseerd op prijzen, geldkoersen, brandstofprijzen, heffingen en belastingen, zoals die bij Reizendeals bekend waren op het moment van het uitbrengen van het arrangement of offerte. Reizendeals behoudt zich het recht voor om, ook met betrekking tot reeds aangegane reisovereenkomsten, tot 20 dagen voor de dag van vertrek de reissom te verhogen als gevolg van verhoging in de hiervoor genoemde heffingen en prijzen
 
6. Betaling van het geboden bedrag + boekingskosten:
1. Na het plaatsen van het hoogste bod ontvang je van Reizendeals een factuur ter hoogte van het geboden bedrag voor één reiziger en de boekingskosten. Deze factuur dien je binnen 5 dagen aan Reizendeals te betalen. Wij sturen je na aankoop van de deal een e-mail met daarin de details en de mogelijkheden van betalen. Daarnaast kun je via jouw account op onze website de deal betalen. Let op: Valt de door jouw gekozen vertrekdatum binnen 10 weken dan dien je deze factuur binnen 24 uur te voldoen en ons een print screen van de betaling toe te sturen naar info@reizendeals.nl.
2. Betaal je niet binnen de termijn van 5 dagen dan ben je van rechtswege in verzuim. Wij zullen je dan een betalingsherinnering per e-mail versturen met het verzoek om binnen 3 dagen de openstaande factuur te voldoen. 
3. Hierná zullen wij nog éénmaal een betalingsherinnering sturen met het verzoek om de openstaande factuur te voldoen. Deze dien je dan binnen 14 dagen te voldoen.
4. Is je betaling dan nog niet binnen? Dan hebben wij het recht, zonder nadere aankondiging, de reis te annuleren en je van deelname uit te sluiten. In dat geval zullen wij annuleringskosten in rekening brengen. De hoogte hiervan is €149,- + €35,- boekingskosten. Tevens zal Reizendeals de vordering dan overdragen aan een incassobureau. Je bent dan extra kosten verschuldigd, waaronder administratie- en invorderingskosten. Voor Nederlandse klanten zijn deze administratie- en invorderingskosten tenminste 15% met een minimum van €40,-. Voor Belgische klanten zijn deze administratie- en invorderingskosten als volgt: €20,- euro als het verschuldigde bedrag lager dan of gelijk aan €150,- is, €30,- vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen €150,01 en €500,- als het verschuldigde bedrag tussen €150,01 en €500,- is, €65,- vermeerderd met 5 % van het verschuldigde bedrag op de schijf boven €500,01 met een maximum van €2000,- als het verschuldigde bedrag hoger dan €500,- is.

7. Betaling van extra opties met een vertrekdatum binnen 10 weken na het plaatsen van het hoogste bod:
1. Ná het betalen van de factuur van het geboden bedrag voor één reiziger ontvang je van ons formulier om jouw reis te personaliseren. Ligt de door jou gekozen vertrekdatum binnen 10 weken dan dien je dit personalisatieformulier binnen 24 uur na het plaatsen van het hoogste bod in te vullen. Je bent verplicht om dit formulier binnen 24 uur ná het plaatsen van het hoogste bod in te vullen om jouw reis te personaliseren. 
2. Indien je hier extra reizigers of extra opties bijboekt dan ontvang je van Reizendeals binnen 5 dagen een bevestiging en nog een tweede factuur. Indien je alleen reist ontvang je van Reizendeals een tweede factuur voor de éénpersoonstoeslag  Indien jouw reis binnen 10 weken plaatsvindt dien je deze factuur binnen 24 uur te voldoen en ons een print screen van de betaling toe te sturen naar info@reizendeals.nl. Indien de betaling binnen 24 uur uitblijft, is de reiziger in verzuim en wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. Indien jouw reis binnen 6 weken plaatsvindt dien je deze factuur direct te voldoen en ons een print screen van de betaling toe te sturen naar info@reizendeals.nl. Indien de betaling uitblijft, is de reiziger in verzuim en wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. Reizendeals heeft in deze gevallen het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten zoals omschreven in artikel 14 in rekening te brengen. De reiziger die niet tijdig aan een geldelijke verplichting jegens Reizendeals heeft voldaan, is over het nog verschuldigde bedrag wettelijke rente verschuldigd. Voorts is hij gehouden tot vergoeding van het in redelijkheid door Reizendeals gemaakte buitenrechtelijke kosten. In dat geval draagt Reizendeals de vordering over naar een incassobureau. Je bent dan extra kosten verschuldigd, waaronder administratie- en invorderingskosten. Voor Nederlandse klanten zijn deze administratie- en invorderingskosten tenminste 15% met een minimum van €40,-. Voor Belgische klanten zijn deze administratie- en invorderingskosten als volgt: €20,- euro als het verschuldigde bedrag lager dan of gelijk aan €150,- is, €30,- vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen €150,01 en €500,- als het verschuldigde bedrag tussen €150,01 en €500,- is, €65,- vermeerderd met 5 % van het verschuldigde bedrag op de schijf boven €500,01 met een maximum van €2000,- als het verschuldigde bedrag hoger dan €500,- is.
 
8. Betaling van extra opties met een vertrekdatum buiten 10 weken na het plaatsen van het hoogste bod: 
1. Ná het betalen van de factuur van het geboden bedrag voor één reiziger ontvang je van ons een formulier om jouw reis te personaliseren. Ligt de door jou gekozen vertrekdatum verder dan 10 weken in de toekomst dan dien je dit formulier binnen 5 dagen na het plaatsen van het hoogste bod in te vullen. Je bent verplicht om dit formulier binnen 5 dagen ná het plaatsen van het hoogste bod in te vullen om jouw reis te personaliseren. 
2. Indien je hier extra reizigers of extra opties bijboekt dan ontvang je van Reizendeals binnen 5 dagen een bevestiging en nog een tweede factuur. Indien je alleen reist ontvang je van Reizendeals een tweede factuur voor de éénpersoonstoeslag  Indien jouw reis buiten 10 weken plaatsvindt dien je deze factuur binnen 5 dagen te voldoen. Indien de betaling binnen 5 dagen uitblijft, is de reiziger in verzuim en zal Reizendeals een herinnering sturen van met het verzoek om de betaling binnen 3 dagen te voldoen. Indien ook dan de betaling uitblijft zal Reizendeals nog een laatste herinnering sturen met het verzoek om de betaling binnen 14 dagen te voldoen en ons een betalingsbewijs per email te sturen naar info@reizendeals.nl. Indien deze betaling dan ook uitblijft, is de reiziger in verzuim en wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. Reizendeals heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten zoals omschreven in artikel 14 in rekening te brengen. De reiziger die niet tijdig aan een geldelijke verplichting jegens Reizendeals heeft voldaan, is over het nog verschuldigde bedrag wettelijke rente verschuldigd. Voorts is hij gehouden tot vergoeding van het in redelijkheid door Reizendeals gemaakte buitenrechtelijke kosten. In dat geval draagt Reizendeals de vordering over naar een incassobureau. Je bent dan extra kosten verschuldigd, waaronder administratie- en invorderingskosten. Voor Nederlandse klanten zijn deze administratie- en invorderingskosten tenminste 15% met een minimum van €40,-. Voor Belgische klanten zijn deze administratie- en invorderingskosten als volgt: €20,- euro als het verschuldigde bedrag lager dan of gelijk aan €150,- is, €30,- vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen €150,01 en €500,- als het verschuldigde bedrag tussen €150,01 en €500,- is, €65,- vermeerderd met 5 % van het verschuldigde bedrag op de schijf boven €500,01 met een maximum van €2000,- als het verschuldigde bedrag hoger dan €500,- is.

9. Je dient je aan bepaalde regels te houden op onze website.
Schending van de regels of een andere transactie via de website. Indien je je niet houdt aan onderstaande regels, kunnen wij je de toegang tot onze site ontzeggen, je account beëindigen of je een waarschuwing sturen bij de volgende punten:
a) Indien je je niet houdt aan de ons gestelde voorwaarden en regels;
b) Je bent verplicht om de juiste gegevens in te vullen bij het aanmaken van een account of deze te wijzigen in de juiste gegevens als dit noodzakelijk is. Het is je eigen verantwoordelijkheid om voor de juistheid en volledigheid van jouw gegevens te zorgen. Je bent dan ook aansprakelijk voor de geleden schade en kosten die worden gemaakt als gevolg van aan jou toe te rekenen onjuiste of onvolledige opgave van gegevens;
c) Indien je meerdere keren niet hebt betaald of te laat hebt betaald en dus in verzuim bent geweest ten aanzien van betalingen aan ons;
d) Indien je onze site en diensten schendt;
e) Indien je de medewerkers van Reizendeals hebt beledigd en/of bedreigd.

10. Publicatie 
De bij de accommodaties getoonde foto’s dienen uitsluitend om een idee te geven. Omdat niet ieder appartement of hotelkamer gelijk is, kan het voorkomen dat de ter plaatse verkregen accommodatie afwijkt van de foto. Voor kennelijke zetfouten kan Reizendeals nooit aansprakelijk worden gesteld. Reizendeals behoudt het recht om zonder toestemming van de klant prijzen en arrangementen te wijzigen indien de situatie daarom vraagt. Eventuele fouten in een deal of enige andere publicatie zullen op de website van Reizendeals hersteld worden, zodat je altijd de meest actuele en juiste informatie kunt terugvinden.

11. Prijzen
De vermelde prijzen op de website van Reizendeals zijn per persoon. Reizendeals werkt met fluctuerende prijzen, welke gebaseerd zijn op basis van vraag en aanbod. Hierdoor kan het voorkomen dat de reis welke je boekt later goedkoper of wellicht duurder wordt aangeboden. Daarnaast werken wij vaak met last-minutes en aanbiedingen. Dit houdt dus in dat de prijzen tijdens het seizoen kunnen fluctueren. Kinderkorting en korting voor een extra bed op de kamer worden niet in combinatie gegeven. Toeristenbelasting, babybedjes, kluisjes en dergelijke dienen ter plaatse te worden afgerekend.

12. Informatieplicht
1. Je bent verplicht Reizendeals te informeren over jouw lichamelijke en/of geestelijke toestand (waaronder het gebruik van alcohol, drugs of medicijnen) als dit kan leiden tot ongemak, gevaar of risico’s voor jezelf of andere reizigers.
2. Hoofdelijk aansprakelijkDegene die een reis boekt en reserveert is hoofdelijk aansprakelijk voor de boeking; ook voor alle andere reizigers die hij of zij aanmeldt.
3: Minderjarige reizigers moeten altijd begeleid worden door meerderjarige reizigers.
4: Op aanvraag. Wanneer wij in onze eigen voorraad geen kamers of appartementen meer hebben is het in sommige gevallen mogelijk om bij de accommodatieverschaffer na te vragen of er in hun voorraad nog een kamer of appartement beschikbaar is.
Hoe gaat het in zijn werk?
Je boekt jouw reis en wij nemen contact op met de accommodatieverschaffer. Het duurt meestal een paar dagen voordat wij een antwoord ontvangen. Wij geven je één van de volgende antwoorden:
a) De aanvraag is akkoord. Jouw aanvraag wordt direct omgezet in een definitieve boeking. Je ontvangt dan binnen één werkdag de factuur. Houdt er rekening mee dat, als je jouw reis daarna wilt annuleren, daar annuleringskosten aan zijn verbonden.
b) De aanvraag is niet akkoord. Als de eigenaar niet akkoord gaat met de aanvraag nemen wij telefonisch of per e-mail contact met je op. Dan kunnen we in onderling overleg een ander hotel/appartement zoeken dat aan jouw wensen voldoet.
c) Wijzigen. De reiziger kan tot 28 dagen voor vertrek verzoeken om één en ander te wijzigen (voor zover de gewenste wijziging nog mogelijk is). Reizendeals zal het verzoek in overweging nemen en de reiziger zo spoedig mogelijk laten weten of zij aan het verzoek kan voldoen. Indien Reizendeals niet aan het verzoek kan voldoen, zal zij dit met redenen omkleden. Bij iedere wijziging worden € 45,- wijzigingskosten in rekening gebracht plus de eventuele door de wijziging ontstane extra kosten. Wijzigingen van tickets zijn in de meeste gevallen niet mogelijk. Wijzigingen kan inhouden dat de complete boeking vervalt en een ander ticket dient te worden geboekt. Voor eventuele naamswijzigingen op een ticket worden hoge wijzigingskosten door de luchtvaartmaatschappij + éénmalig €45,- administratiekosten berekend. De tarieven verschillen per luchtvaartmaatschappij. Let daarom op dat je bij de boeking de juiste persoonsnamen doorgeeft, zoals deze in het paspoort of ID-kaart vermeld staan. Getrouwde personen dienen alleen hun eigen (meisjes)achternaam volgens paspoort of ID-kaart in te vullen (geen getrouwde naam). De aanpassing van bestemming, accommodatie, reisduur of vertrekdatum wordt als een annulering beschouwd en hierop zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing.
5: Bijboeken extra persoon. Het is vaak mogelijk om binnen jouw boeking een wijziging aan te brengen, zoals het bijboeken van een extra persoon. De reissom voor de reeds geboekte personen blijft ten allen tijde ongewijzigd. Voor de bij te boeken persoon wordt de actuele reissom berekend. Houdt er rekening mee dat deze reissom zowel hoger als lager kan zijn dan de reissom van de reeds geboekte personen. Wanneer je met meerdere personen een reis boekt, dan fungeert het e-mailadres van de hoofdboeker als correspondentieadres, deze ontvangt tevens de boekingsbevestiging en de factuur. De hoofdboeker is aansprakelijk voor de algehele betaling alsmede voor het verstrekken van de reisinformatie aan de medereizigers.

13. Annuleren
Bij annuleringen hanteert Reizendeals de annuleringsvoorwaarden. Annuleren kan uitsluitend per e-mail. Houd er rekening mee dat een annulering van een pakketreis nooit kosteloos verloopt. Alleen indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten én bij een geldige reden, heb je recht op (gedeeltelijke) teruggave van de reissom van jouw annuleringsverzekering , dit is na te vragen bij jouw eigen verzekeraar. Als je een reis boekt, raden wij je dan ook aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. 

Annuleringskosten en herroepingsrecht:
Voor onze deals welke bestaan uit een pakketreis: een combinatie van vervoer, verblijf en/of excursie of andere toeristische dienst waarin een bepaalde datum en of tijd is overeengekomen, geldt geen herroepingsrecht.
 
Annulering nadat je jouw reserveringsbevestiging hebt ontvangen: 
Wanneer je eenmaal een reserveringsbevestiging van ons hebt ontvangen ná het plaatsen van het hoogste bod met de door jou gekozen vertrekdatum kun je jouw reservering niet meer annuleren.

14. Annuleringskosten:
Voor vluchten geldt direct vanaf het moment van het kiezen van jouw vertrekdatum dat 100% van de ticketprijs, alsmede de boekingskosten en de kosten voor een eventuele afgesloten reisverzekering en/of annuleringsverzekering en de eventuele bijkomende kosten (iDeal-kosten, creditcardkosten etc.) als annuleringskosten in rekening worden gebracht.
Voor overnachtingen, autohuur en andere geboekte diensten worden eveneens annuleringskosten in rekening gebracht. Deze zijn:
- Bij annulering tot 8 weken voor aanvang van de reis: 90% van de reissom.
- Bij annulering op de 8e week of later: 100% van de reissom.
- Voor losse vluchtreserveringen of een pakketreis inclusief vluchtreservering geldt 100% annuleringskosten op de vluchten vanaf het moment van boeking.
 
Wij raden je aan om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten, zodat je niet voor onnodige kosten komt te staan.
 
Reizendeals kan een annulering alleen in behandeling nemen wanneer deze per e- mail is ingediend door de hoofdboeker. Een annulering is altijd bindend en kan daarom ook niet ongedaan gemaakt worden. Een medereiziger is niet hoofdelijk aansprakelijk en kan daarom geen annulering doorgeven. Het annuleren van een overeenkomst door één of meerdere reizigers die gezamenlijk een verblijf in een hotelkamer, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie hebben geboekt, geldt als annulering van alle overeenkomsten, tenzij de hoofdboeker nadrukkelijk anders aangeeft. Bij annulering ontvang je van Reizendeals nooit restitutie over het bedrag van de betaalde deal en de extra gekozen opties. Bij het annuleren van de pakketreis is de totale reissom verschuldigd, de reissom geldt dan als schadevergoeding.
 
Kan de door jou geboekte reis niet meer doorgaan, vanwege overmacht van Reizendeals of de accommodatie (bijvoorbeeld bij faillissement of overboeking van de accommodatie), zal Reizendeals een andere accommodatie voor je boeken van dezelfde catergorie. Indien er sprake is van overmacht, kan Reizendeals hier niet verantwoordelijk voor worden gesteld en is Reizendeals niet verplicht een alternatief en/of restitutie te bieden. 
 

15. Reispapieren
1. Als de gehele betaling is voldaan, ontvang je ongeveer 5 dagen van tevoren jouw reispapieren. Hierin vind je alle gegevens betreffende de reis. Je dient de gegevens op de tickets en vouchers op juistheid te controleren. Indien iets niet overeenkomt met wat je hebt geboekt, geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door.

2. Reisdocumenten: Het is verboden om met een verlopen paspoort of identiteitskaart te reizen. In sommige landen dient je paspoort na thuiskomst nog een bepaald aantal maanden geldig te zijn. Je dient dit zelf uit te zoeken. Als je niet de Nederlandse nationaliteit hebt, dien je altijd bij de ambassade van het land waar je heen gaat reizen na te gaan of je een visum nodig hebt. Het over de juiste reispapieren beschikken, is te allen tijde jouw eigen verantwoordelijkheid. Reizendeals kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden.
3 Vaccinaties: Je dient zelf bij de daarvoor bevoegde instanties te informeren of vaccinaties voor jouw vakantiebestemming noodzakelijk zijn.
4. Verzekeringen: Wij raden je aan een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.
5. Boeking is altijd definitief: Wij willen je erop wijzen dat boekingen die je via het internet maakt definitief zijn. De zogenoemde afkoelingsperiode, die in de wet kopen op afstand wordt genoemd, is niet van toepassing op vakantiereizen die je via onze website boekt.

16. De Vliegreis
Reizendeals vliegt vanuit Nederland, België en Duitsland naar bestemmingen met verschillende low-cost luchtvaartmaatschappijen. Wij weten pas kort van te voren met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt. Tevens zijn vluchttijden pas kort voor vertrek definitief bekend.
1. Service aan boord. Op de vluchten zijn de maaltijden en drankjes niet inclusief. Natuurlijk heb je de mogelijkheid om aan boord bij het cabinepersoneel verschillende snacks, broodjes en dranken te kopen.
2. Op alle vluchten zijn alleen Economy Class stoelen beschikbaar. Dit is een standaard klasse.
3. Regionale luchthavens. De vluchten die Reizendeals je biedt zijn in de regel vanaf Eindhoven Airport en Amsterdam Schiphol Airport. Echter biedt Reizendeals ook vluchten aan vanaf vertrekhavens in België en Duitsland. Bij het boeken van de reis wordt aangegeven vanaf welke luchthaven er wordt gevlogen, soms is er een mogelijkheid om tegen betaling hierin een keuze te maken.
4: E-tickets. Wij verzenden je ongeveer 5 dagen voor aanvang van de reis de reisbescheiden. In de reisbescheiden staat vermeld of je online dient in te checken. De tickets dien je altijd zelf uit te printen en hiermee in te checken bij de incheckbalie. In de reisbescheiden tref je ook overige belangrijke reisinformatie aan. Let op! Tijdens de reservering en op de tickets dienen de eerste volledige voornaam en de achternaam gespeld te zijn zoals in het paspoort of op de ID-kaart. Op het ticket van gehuwde dames dient alléén de meisjesnaam te staan die ook in het paspoort of ID-kaart staat. Indien namen onjuist zijn geschreven of de juiste namen zijn bij Reizendeals niet bekend, dan kun je geweigerd worden voor een vlucht. Hiervoor ben je zelf aansprakelijk. Eventuele kosten voor het wijzigen en / of opnieuw toezenden van juiste tickets worden doorberekend. Het is verboden om met een verlopen paspoort of ID-kaart te reizen.
5. Vertrektijden. Een charterluchtvaartmaatschappij heeft ten alle tijden het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Het kan dan ook voorkomen dat er kort voor jouw vertrek of zelfs tijdens jouw vakantie nog wijzigingen zijn in het vluchtschema. Deze zullen dan ook doorgevoerd worden. Ook kan het voorkomen dat je op dag van aankomst laat arriveert, terwijl je op de dag van vertrek al weer vroeg moet vertrekken. Reizendeals heeft hier geen enkele invloed op en kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
6: Voor alle luchtvaartmaatschappijen dien je minimaal 2,5 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn om in te checken. Ook op de luchthaven in het buitenland dien je twee uur voor vertrek aanwezig te zijn. Zorg er altijd voor dat je op tijd bent en houd ook rekening met eventuele rijen voor de incheckbalie. Na het missen van het vliegtuig heb je geen recht op restitutie. Op de luchthavens wordt via monitoren aangegeven bij welke balies je kunt inchecken.
7. Bagage. Op alle vluchten geldt dat je recht hebt op één stuk handbagage per passagier, behalve voor baby’s waarvoor geen bagage is toegestaan. De afmetingen en het gewicht verschillen per luchtvaartmaatschappij. In de reisbescheiden vind je hierover de juiste informatie. Indien je je niet houdt aan het toegestane gewicht of de toegestane afmetingen kan jouw bagage bij de boarding gate geweigerd worden. De luchtvaartmaatschappij heeft dan het recht om jouw bagage in zijn geheel te weigeren en / of te vervoeren tegen een toeslag. Natuurlijk is het mogelijk om extra ruimbagage bij te boeken. Je kunt ruimbagage bijboeken tijdens jouw reservering.
8. Handbagage en douaneregels: Er gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) regels voor wat mee mag in de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden (maximaal 100 ml per stuk) en op de juiste manier verpakt worden meegenomen. Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van of overstappen op een vliegveld binnen de Europese Unie. De regels gelden voor vloeistoffen, zoals water en andere drankjes voor consumptie. Ook geldt het voor gels, pasta’s, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier dus ook onder. Er zijn 2 uitzonderingen; babyvoeding, die je tijdens de vlucht nodig hebt en medicijnen die je tijdens de vlucht nodig hebt. Aankopen op de luchthavens en aan boord na de ticket- en/of paspoortcontrole kun je op de Europese luchthavens en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds (taxfree) aankopen. Vloeistoffen en gels die je na de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig hebt gekocht, worden door de winkel of aan boord, wanneer nodig – voor je verpakt en verzegeld. De zegel is een dag geldig. Als je op een volgend vliegveld moet overstappen, mag je de zegel niet verbreken tot je op jouw eindbestemming bent aangekomen. Bij de handbagagecontrole moet je alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet je apart aanbieden bij de handbagagecontrole.

17. Transfer
Indien je bij Reizendeals een vlucht en accommodatie hebt geboekt, dan wordt er aangegeven in de deal of transfer van de luchthaven naar de accommodatie en weer terug bij de reis is inbegrepen of kun je zelf de keuze maken tijdens het reserveren of je gebruik wenst te maken van transfer. Je dient er rekening mee te houden dat je bijzondere bagage niet altijd mee kunt nemen met de transferbus. Indien je deze zaken wenst mee te nemen, willen wij je verzoeken vooraf contact op te nemen met één van onze medewerkers om de mogelijkheden en eventuele kosten te bespreken.

18. Vertragingen
Helaas komt het soms voor dat vliegtuigen door omstandigheden vertragingen oplopen. Voor de eventuele extra kosten die als gevolg hiervan ontstaan, raden wij je aan een reisverzekering af te sluiten. Wij zijn niet aansprakelijk voor de eventuele extra kosten die als gevolg hiervan ontstaan, noch voor de gevolgen hiervan op het gebied van gemiste vakantie-uren en te late thuiskomst, waardoor aanvullend openbaar vervoer niet meer mogelijk is. Sinds februari 2005 is ook de nieuwe EU-regelgeving m.b.t. Denied Boarding Compensation van toepassing. Deze regelgeving omvat bepalingen omtrent vergoedingen voor geannuleerde vluchten, overboekingen op de vlucht, kwijtgeraakte en beschadigde bagage en langdurige vertragingen.

19. Minder validen, gipsverband of zwangerschap
1. Minder validen. Indien jij of één van jouw medereizigers een rolstoel mee wilt nemen, dan dien je dit bij de boeking door te geven. Wij raden je aan tijdig in te checken. Houd er rekening mee dat niet elke accommodatie geschikt is voor minder validen. Indien je tijdens jouw verblijf begeleiding nodig hebt, dien je hier zelf voor te zorgen. Bij de accommodaties op deze website zijn over het algemeen geen speciale voorzieningen getroffen voor bijvoorbeeld rolstoelgebruikers en mindervaliden. Dat betekent niet dat mindervaliden niet welkom zijn. Integendeel, maar het ontbreken van deze voorzieningen kan Reizendeals nimmer worden verweten. Een aangepaste kamer of een voorkeur voor de ligging van de kamer is altijd een preferentie. Reizendeals kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden.
2. Vliegen met gipsverband. Indien je reist met een lichaamsdeel in gipsverband, dient er een medische verklaring, ondertekend door een (onafhankelijke) arts, overlegd te worden bij de check-in balie waarin staat dat de passagier fit genoeg is om te vliegen. Als dit niet specifiek in de medische verklaring vermeld staat, moet de passagier ervoor zorgen dat het gips in de gehele lengte wordt doorgezaagd om alsnog geaccepteerd te worden voor de vlucht. Uw gips moet voldoen aan bepaalde voorwaarden, overleg dit met uw arts.
3. Vliegen tijdens de zwangerschap. Bij een zwangerschap zonder complicaties zal een zwangere vrouw vanaf 28 weken een ‘fit to fly’ brief, ingevuld door een verloskundige/arts, bij zich moeten dragen. Deze ingevulde brief moet gedateerd zijn binnen 2 weken voor jouw geboekte vlucht en voorgelegd worden bij het bagage-afgiftepunt en/of de boardinggate. De luchtvaartmaatschappij behoudt zich het recht om een zwangere vrouw die langer dan 28 weken in verwachting is het reizen te weigeren als zij bij het bagage-afgiftepunt en/of de boardinggate geen door een verloskundige/arts ingevulde ‘fit to fly’ brief kan overleggen. Voor ongecompliceerde zwangerschappen wordt reizen niet toegestaan na de volgende data: Voor een ongecompliceerde enkelvoudige zwangerschap wordt reizen niet toegestaan na het einde van week 36. De moeder van de baby mag 48 uur na de geboorte van haar kind vliegen, mits de bevalling zonder complicaties of chirurgische ingreep is verlopen. Als er een keizersnede is uitgevoerd of als er een chirurgische ingreep nodig was voor de moeder, dan geldt een minimumperiode van 10 dagen voordat ze mag vliegen. In dit geval is echter ook goedkeuring van de behandelend arts vereist.
4. Baby mee? Baby’s tot en met 7 dagen oud worden niet geaccepteerd voor vliegreizen. Baby’s (van 8 dagen tot en met 23 maanden) die reizen moeten worden begeleid door een volwassene van 16 jaar of ouder (één baby per volwassene). Als je met een baby reist kun je dit in jouw reservering aangeven, je kunt dan jouw baby tegen een toeslag bijboeken. Een baby moet op de schoot van een volwassene zitten, een gordel voor baby’s wordt verschaft door het cabinepersoneel. Indien een kind 2 jaar is geworden voordat de retourvlucht plaatsvindt, hanteert de luchtvaartmaatschappij het tarief voor volwassene aan. Voor baby’s wordt geen handbagage toegestaan, maar er mag één volledig inklapbare kinderwagen gratis worden meegenomen, dit hoeft niet van tevoren worden geboekt. Kinderwagens moeten bij voorkeur voor de reis worden gelabeld bij het bagage-afgiftepunt op de luchthaven en deze kan dan gebruikt worden tot aan de trap van het vliegtuig. Het bagage-afgiftepunt sluit 40 minuten voor het geplande vertrek van de vlucht. Andere baby-artikelen (autozitjes, reisledikanten) kunnen ingecheckt worden tegen betaling (maximum gewicht van 20kg). In de cabine van het vliegtuig zijn geen autozitjes toegestaan. Helaas kan er tijdens de vlucht geen babyvoeding of melk worden opgewarmd.  Als bij een accommodatie staat vermeld dat er kinderbedjes aanwezig zijn, gaat dit altijd om een beperkt aantal waardoor Reizendeals dit alleen als voorkeur kan behandelen. Dit betekent dat Reizendeals niet kan garanderen dat er ook daadwerkelijk een kinderbedje aanwezig is tijdens jouw verblijf. De eventuele kosten van een kinderbedje betaal je ter plaatse. Wanneer een kamer met het maximale aantal personen wordt bezet, is het niet altijd mogelijk een baby aan het reisgezelschap toe te voegen.

20. Luchthavenbelasting
Luchthavenbelasting is bij de reissom inbegrepen.

21. Reisduur
Houd er rekening mee dat de reisdagen altijd meetellen bij het bepalen van jouw reisduur. Bij een 8-daagse reis ben je 7 nachten op jouw bestemming. Houd daarom rekening met een reisdag op de eerste en laatste dag van jouw vakantie. Het kan voorkomen dat je door ongunstige vluchttijden niet de volledige reisduur op jouw bestemming bent. Reizendeals kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor ongunstige vluchttijden.

22. Vervoersvoorwaarden
De Algemene Vervoersvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen die het vervoer feitelijk verrichten, staan gepubliceerd op de site van de luchtvaartmaatschappij. Deze algemene vervoersvoorwaarden maken onderdeel uit van de overeenkomst. Indien je akkoord gaat met de voorwaarden van Reizendeals ga je tevens akkoord met deze algemene vervoersvoorwaarden.

23. De accommodatie
1. Aankomst- en vertrekdag. Op de aankomstdag kun je jouw accommodatie meestal pas rond 18.00 uur betrekken, op de vertrekdag dien je jouw accommodatie vaak rond 09.00 uur te hebben verlaten. De juiste tijden kun je bij ons achterhalen.
2. Bagagerie. Vaak is er op jouw bestemming de mogelijkheid om, soms tegen een vergoeding, de bagage in een aparte ruimte in het hotel achter te laten. Deze bagagerie is een extra service die ter plaatse wordt geleverd. Het gebruikmaken van een bagagerie is altijd op eigen risico en voor eigen verantwoordelijkheid. Reizendeals heeft geen enkele invloed op de prijs en de kwaliteit van deze bagagerie en eventuele klachten of problemen hiermee kunnen derhalve niet door Reizendeals in behandeling worden genomen.
3. Interieur van de accommodatie. Aangezien appartementen en studio’s er over het algemeen ongeveer hetzelfde uitzien, geven wij in deze een algemene beschrijving hiervan. De beschrijvingen bij de betreffende accommodaties kunnen in werkelijkheid afwijken en zijn uitsluitend een voorbeeld. Soms zijn appartementen en studio’s namelijk privé eigendom van particulieren die hun appartement naar eigen wensen hebben ingericht. Boek je meerdere appartementen, studio’s of hotelkamers tegelijkertijd, dan proberen wij deze naast elkaar te reserveren. Dit is te allen tijde een preferentie. De praktijk leert dat dit namelijk helaas niet altijd mogelijk is.
4. Hotels. Voor veel Reizendeals gasten is een hotel de meest aangename accommodatie om de vakantie in door te brengen. Wij bieden je dan ook op alle bestemmingen de keuze uit een aantal hotels van verschillend niveau en prijsklasse. De kamers die wij aanbieden beschikken over een eigen badkamer, soms zijn er ook kamers met alleen douche. Het kan voorkomen dat een accommodatie uit verschillende gebouwen bestaat. In deze gebouwen kunnen verschillende types kamers voorkomen (gerenoveerd/niet gerenoveerd/oud/nieuw) tenzij anders vermeld kun je in alle kamers geplaatst worden.
5. In de meeste appartementen bevinden zich in de woonkamer slaapbanken. Deze slaapbanken kunnen iets minder comfortabel zijn dan een gewoon bed. Ook bij hotelkamers zijn de extra bedden vaak slaapbanken of bijzetbedden. Houd er rekening mee dat de bedden op de vakantiebestemming soms smaller of korter kunnen zijn dan je thuis gewend bent.

24. Verzorging
De onderstaande beschrijvingen kunnen in werkelijkheid afwijken en dienen uitsluitend als voorbeeld:
a.) Logies (LG): Alleen overnachting.
b.) Logies en ontbijt (LO): Overnachting en ontbijt. De verzorging begint met een ontbijt op de dag na aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.
c.) Halfpension (HP): Overnachting, ontbijt en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.
d.) Volpension (VP): Overnachting, ontbijt, lunch en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.
e.) All inclusive (AI): Overnachting, alle maaltijden, lokale alcoholische dranken en frisdranken en vaak ook snacks. 

De verzorging gaat altijd in op de dag van aankomst bij het diner en eindigt op de dag van vertrek bij het ontbijt. Door vluchttijden kan het zijn dat je geen gebruik kunt maken van het diner bij aankomst of ontbijt bij het vertrek. Dit kan voorkomen, Reizendeals geeft hier geen vergoeding voor.

25. Faciliteiten
Bij de beschrijvingen van de verschillende accommodaties vind je een opsomming van de faciliteiten. Houd er rekening mee dat voor het gebruik van bepaalde faciliteiten bijvoorbeeld sauna’s, solarium, ligbedden en airconditioning een toeslag moet worden betaald. Als er in de beschrijving bij een accommodatie niets vermeld staat over kosten, was het bij publicatie niet bekend of er voor een bepaalde faciliteit betaald moet worden. Het is mogelijk dat sommige faciliteiten bij gebrek aan belangstelling in het voor- en naseizoen gesloten zijn. Bij de receptie kun je bijna altijd een kluisje huren voor jouw kostbaarheden en belangrijke papieren. Soms heb je zelfs de beschikking over een eigen kluisje in jouw kamer/appartement. Meestal wordt er een vergoeding gevraagd voor het gebruik van een kluisje. Wij raden je ten zeerste aan om hier altijd gebruik van te maken, want niets is vervelender dan het kwijtraken van belangrijke zaken tijdens de vakantie. Reizendeals kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor inbraak in jouw accommodatie of diefstal van jouw persoonlijke eigendommen.

26. Afstanden
De afstanden die vermeld staan bij de accommodaties voor het centrum, strand en bezienswaardigheden zijn altijd hemelsbreed gemeten. Dit houdt in dat de afstand te voet of per auto hiervan kan afwijken. Het is soms noodzakelijk om via trappen of hellende wegen het doel te bereiken.

27. Voorkeuren en essenties
Aan speciale wensen die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, zal Reizendeals zo veel mogelijk proberen te voldoen. Helaas is Reizendeals hierbij afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de vervoerder en de accommodatieverschaffer en worden voorkeuren dan ook helaas niet altijd uitgevoerd.

28. (Huis) dieren
Het is verboden om (huis)dieren mee te nemen.

29. Een voorbehoud
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen en gewoonten, een andere cultuur, ander eten etc. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van een vakantie, maar ook een aspect om bij jouw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. Wanneer je kiest voor een eenvoudige accommodatie, kun je natuurlijk geen vijfsterren hotel verwachten. Ook moet rekening worden gehouden met de mogelijkheid van bouwactiviteiten op de bestemming, van een beperkte openstelling van winkels en uitgaansmogelijkheden en beperkter aanbod van faciliteiten en verbindingen in voor- en naseizoen. Water en elektriciteit zijn in de Zuid-Europese landen nog niet overal op het niveau zoals wij dat zijn gewend. Het voltage ligt soms lager en het is mogelijk dat de stroom korte tijd uitvalt. De warmwaterproductie gebeurt vaak met behulp van zogenaamde zonnecollectoren. Je kunt op jouw bestemming te maken krijgen met ongedierte zoals kakkerlakken of mieren. Over het algemeen is dit niet te wijten aan onvoldoende hygiëne, maar vloeit voort uit de klimatologische omstandigheden. Verpak je etenswaren goed en bewaar alles bij voorkeur in de koelkast.

een koelkast. Je kunt ter plaatse zelf een verdelgingsmiddel kopen, maar geef het ook altijd door aan de receptie en/of de accommodatieverschaffer zodat zij je kunnen helpen om van het ongewenste bezoek af te komen. Soms kan het voorkomen in het voor -en naseizoen of bij een relatief lage bezetting van de accommodatie, dat maaltijden in menuvorm worden aangeboden in plaats van als buffet. Wij vragen jouw begrip hiervoor.

30. Geluidsoverlast
Indien er in de beschrijving melding wordt gemaakt van een levendige omgeving of een centrale ligging of er is een bar aanwezig, dan duidt dit er meestal op dat er sprake is van een gezellige drukte in de omgeving of verkeersdrukte. Veel complexen organiseren overdag of ’s avonds activiteiten. Waar de één van geniet, kan de ander zich aan ergeren. Wij proberen dergelijke activiteiten/animatie zoveel mogelijk in de beschrijving te vermelden. De normen en tijden waarop men leeft zijn anders dan bij ons. Absolute rust en stilte na middernacht zijn daarom geen stelregel. Geluidsoverlast door bouwwerkzaamheden is helaas niet te voorkomen. Indien de werkzaamheden plaatsvinden in de accommodatie zullen wij ten allen tijde proberen je tijdig te informeren. Het kan echter voorkomen dat wij niet van de werkzaamheden op de hoogte zijn. Het kan helaas gebeuren dat er medevakantiegangers zijn die overlast veroorzaken. Wij hebben hier geen invloed op. Het kan ook voorkomen dat jijzelf (bewust of onbewust) voor overlast zorgt. Het hotelmanagement kan je dan verzoeken jouw gedrag aan te passen. Als de klachten blijven bestaan heeft het hotelmanagement het recht je uit de accommodatie te (laten) zetten. Alle hieruit voorvloeiende gevolgen zijn voor jouw eigen rekening. Reizendeals kan hierin niet aansprakelijk worden gesteld.

31. Verloren voorwerpen
Reizendeals kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor de vermissing van bagage. Indien je iets belangrijks bent vergeten in de accommodatie, dan kun je dat kenbaar maken aan het hoofdkantoor van Reizendeals. Je kunt dit tot uiterlijk één week na thuiskomst melden. Alle meldingen die na één week binnenkomen, worden niet meer in behandeling genomen.

32. Ontevreden of klachten?
Heb je klachten over de reis of ben je ontevreden over jouw vakantieverblijf dan dien je dit direct te melden aan de receptie van jouw accommodatie. Is er niemand aanwezig of wordt de klacht volgens jou niet naar behoren opgelost, neem dan direct vanaf jouw vakantiebestemming telefonisch contact op met ons hoofdkantoor in Nederland. Het telefoonnummer van Reizendeals staat vermeld op jouw reisbescheiden. Deze handelwijze is absoluut noodzakelijk omdat Reizendeals op het moment dat jij jouw klacht kenbaar maakt, meestal direct iets kan doen om jouw klacht op te lossen. Achteraf, na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk om problemen op te lossen. Klachten die op de bestemming tijdens jouw vakantie niet zijn gemeld, worden na terugkomst van jouw vakantie niet door Reizendeals in behandeling genomen.

33. Borg
Voor een aantal accommodaties is het noodzakelijk dat je ter plaatse een borg betaalt. De borg geldt als garantie voor eventuele schade aan het appartement of de kamer en de inhoud hiervan. De borg krijg je weer terug na controle van jouw appartement of de kamer bij het uitchecken. Het is ook mogelijk dat jouw rekeningnummer wordt gevraagd. De borg wordt dan op jouw rekeningnummer teruggestort. Per accommodatie verschilt het of de borg contant in euro’s of per credit card voldaan kan worden. De bet